Integrating Member Account into AccessON Membership
년 월 일부터 의 투고심사 서비스가 ACOMS+로 이전됩니다.
의 투고심사 서비스를 계속해서 사용하고 싶으신 경우 AccessON 통합회원 전환 절차를 진행해주시기를 부탁드립니다. AccessON 통합회원 전환 시 하나의 계정으로 논문 투고심사 시스템 ACOMS+, 국가 오픈액세스 플랫폼 AccessON, 건전학술활동지원시스템 SAFE를 이용하실 수 있습니다.
From , , online peer review management system of will be migrated to ACOMS+.
To use your current account of ’s peer review management system, please proceed with the AccessON Membership Account* integration process.
* You can use AccessON, SAFE, and ACOMS+ service with your AccessON Membership Account.
AccessON 통합회원 이용 가능 서비스AccessON MemberShip Service
이용약관
(필수)
Terms of use
(Required)
제 1 장 총 칙제 1 조 (목적)이 약관은 국가 오픈액세스 플랫폼(AccessON) 통합서비스(이하 “사이트”라 합니다)에서 제공하는 인터넷서비스(이하 "서비스"라 합니다)의 이용 조건 및 절차에 관한 기본적인 사항을 규정함을 목적으로 합니다.제 2 조 (용어의 정의)이 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① AccessON 통합서비스 : AccessON(국가 오픈액세스 플랫폼), SAFE(건전학술활동지원시스템), ACOMS+의 서비스
② 회원 : 사이트와 서비스 이용계약을 체결하거나 이용자 아이디(ID)를 부여받은 개인 또는 단체를 말합니다.
③ 신청자 : 회원가입을 신청하는 개인 또는 단체를 말합니다.
④ 아이디(ID) : 회원의 식별과 서비스 이용을 위하여 회원이 정하고 사이트가 승인하는 문자와 숫자의 조합을 말합니다.
⑤ 비밀번호 : 회원이 부여 받은 아이디(ID)와 일치된 회원임을 확인하고, 회원 자신의 비밀을 보호하기 위하여 회원이 정한 문자와 숫자의 조합을 말합니다.
⑥ 해지 : 사이트 또는 회원이 서비스 이용계약을 취소하는 것을 말합니다.
제 3 조 (약관의 효력 및 변경)
① 본 약관은 '사이트'에 회원 가입 시 회원들에게 통지함으로써 효력을 발생합니다.
② '사이트'는 이 약관의 내용을 변경할 수 있으며, 변경된 약관은 제1항과 같은 방법으로 공지 또는 통지함으로써 효력을 발생합니다.
③ 약관의 변경사항 및 내용은 사이트에 게시하는 방법으로 공시합니다.
제 4 조 (약관 이외의 준칙)이 약관에 명시되지 않은 사항이 전기 통신 기본법, 전기통신 사업법, 기타 관련 법령에 규정되어 있는 경우 그 규정에 따릅니다.제 2 장 이용계약의 체결제 5 조 (이용계약의 성립)
① 이용약관 하단의 동의 버튼을 누르면 이 약관에 동의하는 것으로 간주됩니다.
② 이용계약은 서비스 이용희망자의 이용약관 동의 후 이용 신청에 대하여 사이트가 승낙함으로써 성립합니다.
제 6 조 (이용신청)
① 신청자가 본 서비스를 이용하기 위해서는 사이트 소정의 가입신청 양식에서 요구하는 이용자 정보를 기록하여 제출해야 합니다.
② 가입신청 양식에 기재하는 모든 이용자 정보는 모두 실제 데이터인 것으로 간주됩니다. 실명이나 실제 정보를 입력하지 않은 사용자는 법적인 보호를 받을 수 없으며, 서비스의 제한을 받을 수 있습니다.
제 7 조 (개인정보의 보호 및 사용)당 사이트는 관계법령이 정하는 바에 따라 회원 등록정보를 포함한 회원의 개인정보를 보호하기 위해 노력합니다. 회원 개인정보의 보호 및 사용에 대해서는 관련법령 및 당 사이트의 개인정보 보호정책이 적용됩니다.제 8 조 (이용신청의 승낙과 제한)
① 사이트는 신청자에 대하여 제2항, 제3항의 경우를 예외로 하여 서비스 이용신청을 승낙합니다.
② 사이트는 다음에 해당하는 경우에 그 신청에 대한 승낙 제한사유가 해소될 때까지 승낙을 유보할 수 있습니다.
가. 서비스 관련 설비에 여유가 없는 경우
나. 기술상 지장이 있는 경우
다. 기타 사이트가 필요하다고 인정되는 경우
③ 사이트는 신청자가 다음에 해당하는 경우에는 승낙을 거부할 수 있습니다.
가. 다른 개인(사이트)의 명의를 사용하여 신청한 경우
나. 이용자 정보를 허위로 기재하여 신청한 경우
다. 사회의 안녕질서 또는 미풍양속을 저해할 목적으로 신청한 경우
라. 기타 사이트 소정의 이용신청요건을 충족하지 못하는 경우
제 9 조 (회원ID 부여 및 변경)
① 사이트는 이용고객에 대하여 약관이 정하는 바에 따라 가입시 입력한 이메일을 ID로 부여합니다.
② 회원ID(이메일)은 원칙적으로 변경 불가능하며, 부득이한 사유로 인하여 변경하고자 하는 경우에는 해당ID를 해지하고 재가입해야 합니다.
③ 회원은 이용 신청시에 기재했던 회원정보가 변경되었을 경우에는, 온라인으로 수정하여야 하며 변경하지 않음으로 인하여 발생되는 모든 문제의 책임은 회원에게 있습니다.
제 3 장 계약 당사자의 의무제 10 조 (사이트의 의무)
① 사이트는 이용고객이 희망한 서비스 제공 개시일에 특별한 사정이 없는 한 서비스를 이용할 수 있도록 하여야 합니다.
② 사이트는 개인정보 보호를 위해 보안시스템을 구축하며 개인정보 보호정책을 공시하고 준수합니다.
③ 사이트는 서비스 제공과 관련하여 취득한 회원의 개인정보를 회원의 동의없이 타인에게 누설, 공개 또는 배포할 수 없으며, 서비스관련 업무 이외의 상업적 목적으로 사용할 수 없습니다. 단, 다음 각 호의 1에 해당하는 경우는 예외입니다.
가. 전기통신기본법 등 법률의 규정에 의해 국가기관의 요구가 있는 경우
나. 범죄에 대한 수사상의 목적이 있거나 정보통신윤리 위원회의 요청이 있는 경우
다. 기타 관계법령에서 정한 절차에 따른 요청이 있는 경우
④ 사이트는 회원으로부터 제기되는 의견이나 불만이 정당하다고 객관적으로 인정될 경우에는 적절한 절차를 거쳐 즉시 처리하여야 합니다. 다만, 즉시 처리가 곤란한 경우는 회원에게 그 사유와 처리일정을 통보하여야 합니다.
제 11 조 (회원의 의무)
① 회원은 회원가입 신청 또는 회원정보 변경 시 실명으로 모든 사항을 사실에 근거하여 작성하여야 하며, 허위 또는 타인의 정보를 등록할 경우 일체의 권리를 주장할 수 없습니다.
② 사이트가 관계법령 및 개인정보 보호정책에 의거하여 그 책임을 지는 경우를 제외하고 회원에게 부여된 ID의 비밀번호 관리소홀, 부정사용에 의하여 발생하는 모든 결과에 대한 책임은 회원에게 있습니다.
③ 회원은 당 사이트 및 제 3자의 지적 재산권을 침해해서는 안 됩니다.
제 4 장 서비스 제공 및 이용제 12 조 (서비스 이용 시간)
① 서비스 이용은 당 사이트의 업무상 또는 기술상 특별한 지장이 없는 한 연중무휴, 1일 24시간 운영을 원칙으로 합니다. 단, 사이트는 시스템 정기점검, 증설 및 교체를 위해 당 사이트가 정한 날이나 시간에 서비스를 일시 중단할 수 있으며, 예정되어 있는 작업으로 인한 서비스 일시중단은 사이트 홈페이지를 통해 사전에 공지합니다.
② 사이트는 서비스를 특정범위로 분할하여 각 범위별로 이용가능시간을 별도로 지정할 수 있습니다. 다만 이 경우 그 내용을 공지합니다.
제 13 조 (홈페이지 저작권)
① 사이트가 게시한 본 홈페이지의 모든 콘텐트에 대한 저작권은 사이트에 있습니다. 다만, 게시물의 원저작자가 별도로 있는 경우 그 출처를 명시하며 해당 게시물의 저작권은 원저작자에게 있습니다.
② 회원이 직접 게시한 저작물의 저작권은 회원에게 있습니다. 다만, 회원은 당 사이트에 무료로 이용할 수 있는 권리를 허락한 것으로 봅니다.
③ 사이트가 제공하는 콘텐츠를 복제, 정송, 배포, 기타 저작권에 위반되는 방법으로 이용하여 발생하는 책임은 회원에게 있으며, 저작권법 제136조에 따라 처벌될 수 있습니다.
제 5 장 계약사항의 변경, 해지제 14 조 (계약사항의 해지)회원은 서비스 이용계약을 해지할 수 있으며, 해지할 경우에는 본인이 직접 서비스를 통하거나 온라인으로 사이트에 해지신청을 하여야 합니다.제 15 조 (서비스 이용제한)
① 사이트는 회원이 서비스 이용내용에 있어서 본 약관 제11조 내용을 위반하거나, 다음 각 호에 해당하는 경우 서비스 이용을 제한할 수 있습니다.
년 이상 서비스를 이용한 적이 없는 경우
기타 정상적인 서비스 운영에 방해가 될 경우
② 상기 이용제한 규정에 따라 서비스를 이용하는 회원에게 서비스 이용에 대하여 별도 공지 없이 서비스 이용의 일시정지, 이용계약을 해지할 수 있습니다.
제 16 조 (전자우편주소 수집 금지)회원은 전자우편주소 추출기 등을 이용하여 전자우편주소를 수집 또는 제3자에게 제공할 수 없습니다.제 6 장 손해배상제 17 조 (손해배상)사이트는 무료로 제공되는 서비스와 관련하여 회원에게 어떠한 손해가 발생하더라도 당 사이트가 고의 또는 과실로 인한 손해발생을 제외하고는 이에 대하여 책임을 부담하지 아니합니다.제 18 조 (관할법원)서비스 이용으로 발생한 분쟁에 대해 소송이 제기되는 경우 민사 소송법상의 관할 법원에 제기합니다.[부칙](시행일) 이 약관은 2023년 3월 2일부터 시행합니다.
Chapter I. GeneralArticle 1. ObjectivesThe Terms of Service are to stipulate basic matters concerning the terms and procedures of use of the Internet services (hereinafter the “Services”) provided by the AccessON Integrated service(the “Site”).Article 2. Terms and DefinitionsThe terms used in the Terms of Service are defined as follows:
① AccessON Integrated Service : AccessON(National Open Access Platform), Safe(Scholarly ecosystem Against Fake publishing Environment), ACOMS+
② Member: An individual or group that entered into a service contract with the Site or is given a user ID
③ Applicant: An individual or group that applies for a membership
④ ID: A combination of letters and numbers set by a member and approved by the Site for the purposes of member identification and user of the Services
⑤ Password: A combination of letters and numbers set by a member used to confirm member identity and protect member secrets
⑥ Cancelation: An act to cancel the service contract by the Site or member
Article 3. Effectiveness and Modification of the Terms of Service
① The Terms of Service come into effect upon notification when a user signs up for membership.
② The Site may alter the Terms of Service, and such modification shall put into force through announcement or notification as stated in Paragraph 1 above.
③ The modification and details shall be announced by being posted on the Site.
Article 4. Rules Outside the Terms of ServiceThe matters not specified herein shall be governed by the Framework Act on Telecommunications, Telecommunications Business Act and other related laws.Chapter II. Service ContractArticle 5. Formation of Service Contract
① Once the ‘I AGREE’ button at the bottom is clicked, it shall be deemed that you have agreed to the Terms of Service.
② The service contract is being formed after a user agrees to the Terms of Service and the Site accepts the user’s request of the Services.
Article 6. Request for Service
① In order for an applicant to user the Services, he/she shall fill out and submit the application form.
② All user information stated in the application form shall be deemed as actual data. A user entering false or incorrect information or failing to provide his/her real name shall not be protected by laws and may be limited in using the Services.
Article 7. Protection and Use of Personal InformationThe site protect personal information of users including registration information of users. The Privacy Policy of the site and related law is applied to the use and protection of the personal information. Article 8. Acceptance and Refuse of Request
① Except for cases stated in Paragraphs 2 and 3 below, the Site shall accept the request for the Services.
② If one of the followings happens, the Site may postpone its acceptance until the reasons for such postponement are removed:
A) No room for facilities to provide the Services
B) A technical issue
C) Others deemed necessary by the Site
③ In the event of one of the followings, the Site may refuse to accept the request:
A) Applied under the other person (Site)’s name
B) False information is given during application
C) Applied with a goal of undermining social stability/order or morals
D) Failed to meet other conditions to apply set by the Site
Article 9. Grant and Change of Member ID
① The site assigns the e-mail entered by the user as an ID at the application according to the terms and conditions.
② Member ID (e-mail) cannot be changed in principle, and if you want to change it for unavoidable reasons, you must cancel the ID and re-register.
③ If the user information in the application for use is changed, the user must revise it online, and the user is responsible for all problems arising when not changing it.
Chapter III. Duties of Contractual PartiesArticle 10. Duties of the Site
① The site should allow the users to use the services when the user want to start unless there are special issues.
② The Site should provide the Services in a continuous and stable fashion pursuant to the Terms of Service.
③ The Site must not leak, disclose or distribute the members’ personal information it has acquired for the provision of the Services without getting approval from them. In addition, the Site shall not use the information for commercial purposes other than originally intended. However, an exception can be made in one of the following cases.
A) Requested by a governmental authority pursuant to related laws such as the Framework Act on Telecommunications;
B) For the purpose of criminal investigation or requested by the Information Communication Ethics Committee;
C) Requested in accordance with the procedures set by the related laws
④ When the opinions or complaints raised by members are objectively recognized as justifiable, the site shall immediately deal with them through appropriate procedures. However, if immediate processing is difficult, the member must be notified of the reason and processing schedule.
Article 11. Duties of the Users
① When applying for membership or user member information, the user must fill out all matters based on the facts under his or her real name, and cannot claim any rights when registering false or other people's information.
② Users are responsible for all consequences arising from the negligence of password management and illegal use of IDs assigned to users, except when the site takes responsibility for it in accordance with related laws and personal information protection policies.
③ Users must not infringe the intellectual property rights of this site and third parties.
Chapter IV. Provision and Use of the ServicesArticle 12. Restrictions and Suspension of the Services
① In principle, the use of the service is operated 24 hours a day, 365 days a year, unless there is a technical or official issue of this site. However, the site may temporarily suspend the service on the day or time set by the site for regular system inspection, expansion and replacement, and the service suspension due to scheduled work will be notified in advance through the site website.
② The site may divide the service into specific ranges and separately designate the available time for each range. However, in this case, the site will notify the users.
Article 13. Copyright of the Site
① The copyright for all content on this website posted by the site belongs to the site. However, if there is an original author of the post, the source is specified, and the copyright of the post belongs to the original author.
② The copyright of the work posted by the user directly belongs to the user. However, the user is deemed to have granted the right to use this site for free.
③ Users are responsible for using the content provided by the site in a way that violates copyright, such as duplication, transmission, distribution, or other methods, and may be punished according to Article 136 of the Copyright Act.
Chapter V. Amendment and TerminationArticle 14. TerminationA member can terminate the service contract through the Services or by applying for termination on the Site.Article 15. Restriction of Service
① The site can restrict the use of the service if the member violates Article 11 of these Terms and Conditions in terms of service use or falls under any of the followings.
If you have not used the service for more than 1 year
If it interferes with other normal service operation
According to the above restrictions on use, the user who uses the service may temporarily suspend the use of the service or terminate the contract of use without notice to the user.
Article 16 (Prohibition of E-mail Address Collection)Members cannot collect e-mail addresses or provide them to third parties using e-mail address extractors, etc.Chapter VI. Compensation for DamagesArticle 17 (Compensation for Damages)The site is not responsible for any damages related to the services provided free of charge, except for damages caused by intentional or negligence on the site.Article 18 (Competent Court)In the event of any dispute arising out of or in connection with the Services between the Site and member(s), a court having jurisdiction over the Site’s headquarters shall be the court of competent jurisdiction.[Addendum](Enforcement Date) The Terms of Service shall take effect in March 2, 2023.�
개인정보 수집 및 이용에 관한 안내
(필수)
Policy on collection and use of personal information
(Required)
[개인정보 수집 및 이용에 관한 안내]1. 개인정보의 수집범위AccessON 통합서비스에서 제공하는 AccessON 이용자 서비스, SAFE 검토요청 및 의견 등록, ACOMS+ 투고심사 서비스 등의 이용을 위해서 회원가입 절차가 필요합니다. 회원가입을 위해서는 다음의 정보를 입력해주셔야 하며 선택항목의 입력여부에 따른 서비스 이용 제한은 없습니다.
(통합이용자)
- 필수항목 : 이메일(ID), 비밀번호, 성명, 소속기관명, 학위, 관심분야
- 선택항목 : ORDIC, 관심 키워드
* 개인정보 필수항목 수집을 거부할 수 있으며, 동의 거부시에는 회원가입을 할 수 없습니다.
* 선택항목은 서비스 질의 향상을 위한 목적으로 활용되며, 선택항목을 입력하면 선택항목 활용에 동의한 것으로 간주됩니다.
2. 개인정보의 수집 및 이용목적
① 국가 오픈액세스 플랫폼 AccessON 통합서비스에서 제공하는 콘텐츠 제공, 이용자 의견수렴, 통계정보, 본인식별 절차, 고지사항 전달, 개인정보 관련 민원처리 등의 서비스 제공과 관련한 목적으로 개인정보를 처리합니다.
- AccessON 통합서비스 대상
• AccessON(국가 오픈액세스 플랫폼)
• SAFE(건전학술활동지원시스템)
• ACOMS+
② AccessON 통합서비스는 이벤트, 설문조사 등 이용자 의견수렴을 위해 회원가입을 통하여 수집된 이메일을 이용할 수 있습니다.
③ 또한 이벤트, 설문조사에 참여하시는 이용자를 대상으로 성명, 주소, 전화번호 등을 수집할 수 있습니다. 이는 이용자에게 사은품 제공 및 보다 향상된 서비스를 제공하기 위함입니다.
④ 회원가입을 통하여 수집된 개인정보는 명시된 보유기간 동안, 보다 향상된 서비스 제공을 위해 이용됩니다.
* 이벤트, 설문조사 등을 통하여 수집된 개인정보는 그 목적이 다하면 지체 없이 파기합니다.
3. 개인정보의 보유기간 및 이용기간
① AccessON 통합서비스의 개인정보 처리 및 보유기간은 회원 탈퇴 시 까지 이며, 2년마다 개인정보 처리 보유에 대한 재동의를 받습니다. 재동의 하지 않은 회원과 1년 이내 로그인 기록이 없는 회원은 휴면계정으로 전환됩니다.
※ 휴면계정으로 전환되면, 해제 전까지 서비스 이용이 불가합니다.
② 휴면계정으로 전환된 계정의 정보는 다른 회원의 개인정보와 분리하여 보관하며, 1년이 경과하면 정보를 파기합니다.
※ 통신비밀보호법 법령에서 일정기간 정보의 보관을 규정하는 경우는 아래와 같습니다.
- 통신비밀보호법
로그인 기록 : 3개월
4. 개인정보 수집 동의 거부의 권리 및 불이익에 대한 안내※ 위와 같이 개인정보를 처리하는데 동의를 거부할 권리가 있습니다. 그러나 동의를 거부할 경우 회원가입 등 일부 서비스 이용이 제한 될 수 있습니다.
[Policy on collection and use of personal information]1. The Scope of Collection of Personal InformationThose who wish to use AccessON Service, Review Request & Opinion Registration of Safe, and Acoms+ Peer Service offered from AccessON integrated services must provide the following information but there will be limitations to user services regardless of whether you provide the optional information or not.
(Integrated Service User)
- Required : Email(ID), Password, Affiliation, Degree, Areas of research interest
- Optional : ORCID, Keyword of interest
* Users may refuse to consent to the collection of required personal information but those who do will not be able to sign up.
* Optional information will be used to improve the quality of user services and entering optional information shall be deemed as a consent to use. However, users shall not be restricted from using AccessON service even if they do not provide optional information.
2. The Purposes of Collection and Use of Personal Information
① Personal information can be handled for the purposes of providing integrated services from AccessON and Related Platform such as for offering content, collecting user opinions, processing statistical information, conducting user authentication, delivering announcements, and handling inquiries and complaints regarding personal information.
- Range of AccessON Integrated Services
• AccessON(National Open Access Platform)
• Safe(Scholarly ecosystem Against Fake publishing Environment)
• ACOMS+
② AccessON Integrated services can use the email address collected through sign-ups for collecting user opinions using events and surveys.
③ AccessON Integrated services can collect the names, addresses and phone numbers of users who participate in events and surveys in order to provide free gifts and to improve services.
④ Personal information collected through sign-ups shall be used for a specified retention period to provide improved services to the users and personal information collected from events and surveys shall be disposed of when they are no longer needed for their intended purpose.
* Personal information collected through events, surveys, etc. is destroyed without delay when the purpose is exhausted.
3. Personal Information Processing and Retention Period
① AccessON integrated sevices’ processing and retention period for personal information is until the user withdraws from membership. AccessON and related sites retains the personal information of users who have logged in within the past year.
※ If the account is converted to a dormant account, the service cannot be used until it is canceled.
② AccessON integrated service’s processing and retention period for personal information is until the user withdraws from membership, and reconsent for personal information processing is renewed and obtained every two years. Members who do not reconsent and members who have not logged in within 1 year will be converted to dormant accounts.
※ The Protection of Communications Secrets Act stipulates specific retention period of information as follows:
Log-in Records: 3 months
4. Users’ Right to Refuse Personal Information Collection and Disadvantages※ Users have the right to refuse personal information collection. However, users may not be able to sign-up or access certain service by refusing personal information collection.�
제3자 제공에 관한 안내
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Policy on disclosure of personal information to third parties
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[개인정보 제3자 제공]
① 연구원은 원칙적으로 이용자의 개인정보를 수집ㆍ보유 목적으로 명시한 범위 내에서만 처리하며, 정보주체의 사전 동의 없이 그 목적 이외의 용도로 이용하거나 제3자에게 제공(이하 ‘목적 외 이용 등’)하지 않습니다. 단, 개인정보보호법 제18조 제2항 각 호에 해당하는 경우에는 목적 외 이용 등을 할 수 있습니다.
② 제1항 단서에도 불구하고 정보주체 또는 제3자의 이익을 부당하게 침해할 우려가 있는 경우에는 목적 외 이용 등을 하지 않습니다.
③ 연구원은 제3자가 연구원의 동의 없이 개인정보를 제3자에게 재 제공하여 제3자가 처리하고 있는 것이 확인될 경우, 다음 각 호와 같이 해당 개인정보의 제공을 중단하고 이용을 금지시킬 수 있습니다.
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2. 개인정보 보호담당자에 의한 경고
3. 개인정보 재 제공 사실의 재 확인
4. 내부결재를 통해 승인을 득한 후 개인정보 제공 중단관련 공문 발송 및 개인정보 제공 중단
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개인정보 제3자 제공 현황 테이블
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보유ㆍ이용 기간
(주)미소테크 (주)아르고넷
이메일(ID), 비밀번호, 성명, 소속기관명, 학위, ORCID, 관심분야
AccessON(국가 오픈액세스 플랫폼) 운영 및 개발 SAFE(건전학술활동지원시스템) 운영 ACOMS+ 운영 및 개발
1년 이내
※ 개인정보 제공에 대한 동의를 거부할 권리가 있습니다. 그러나 동의를 거부할 경우 회원가입 등 일부 서비스 이용이 제한 될 수 있습니다.
[Disclosure of Personal Information to Third Parties]
① KISTI processes minimum amount of personal information for the specified purposes. Personal information being processed will not be used for other purposes and in case of using the information for any other purpose, we will take necessary measures including getting consent from the data subject in accordance with Personal Information Protection Law article 18.
② Despite Paragraph 1, personal information shall not used for any purpose other than the intended purposes or provided to third parties if it could violate the interests of the individuals who have provided the information or the third parties.
③ KISTI may cease to provide personal information and prohibit the use of personal information when it finds out that third parties are providing such information to other third parties without KISTI’s consent as follows:
1. KISTI confirms that a third party has redistributed personal information provided to them to another party.
2. KISTI warns the third party’s privacy officer.
3. KISTI re-confirms that the third party has redistributed personal information provided to them to another party.
4. KISTI, after acquiring an internal approval, officially notifies the third party to stop re-distributing persona information provided to them and that KISTI will cease to provide them personal information.
④ The Personal Information Protection Act and its enforcement decree shall apply to matters related to providing personal information to third parties.
⑤ KISTI provides personal information to the third party within the purpose noticed in the privacy policy and never provide it to the third party over the purpose without users’ agreement.
Table of provision of personal information to third parties
Trustee
Information provided
Purpose
Retention period
Misotech Argonet
email, password, name, affiliation, areas of research interest, ORCID, Keywords of interest
AccessON & SAFE & Acoms+ Develope and Management
1 year
※ You can refuse the disclosure of personal information to third parties. However, it limits service such as sign up.
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Your use of the services will not be affected even if you choose not to consent to receiving promotional emails. Emails related to the core services of AccessON and ACOMS+ will be sent as necessary and are not subject to this consent.�
※ 이용약관,개인정보 수집 및 제공을 거부할 수 있으며, 동의 거부 시에는 통합회원 가입을 할 수 없습니다.※ Users may refuse consent to KISTI’s terms of use and privacy policy and those who refuse shall not be given access to AccessON service.
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